Головна » 2017 » Лютий » 25 » Презентуємо роботу експериментальних закладів
20:07
Презентуємо роботу експериментальних закладів

22.02.2017 року координаторів експериментальних  навчальних закладів гостинно вітала середня загальноосвітня школа №30 (директор Кардашова І.В.) на обласному семінарі-практикумі «Експериментальна апробація системи розвитку аксіосфери особистості на засадах традиційних духовних цінностей».

Сьогодні, як ніколи, спостерігається  гостра потреба у вихованні та становленні особистості, здатної подолати кризовий стан в суспільстві.  Відсутність належної уваги з боку всіх державних і суспільних інституцій до проблем виховання призвела до катастрофічних результатів не тільки в середовищі молодого покоління, але й всього українського суспільства, в якому, на жаль, сьогодні виник стан ідейного та духовного вакууму, спотворених ідеалів та цінностей. Тому, як зазначила обласний координатор експерименту Рогова Олена Георгіївна, досить актуальною і важливою є системна робота в даному напрямку 42  експериментальних шкіл Дніпропетровщини.  У нашому місті за програмою експерименту працюють 5 навчальних закладів : СЗШ № 20,22, 29, 30, 38.

Освітній простір м.Кам’янського охарактеризувала директор департаменту з гуманітарних питань міської ради Онищенко Тетяна Яківна, яка відзначила актуальність та надзвичайну важливість реалізації зазначеного  експерименту.

Формування духовності та високих моральних якостей школярів шляхом впровадження програми експерименту у навчальних закладах міста детально проаналізувала   у своїй доповіді завідувач методичним кабінетом департаменту з гуманітарних питань Ващенко Валентина Андріївна.

Багато приємних вражень та позитивних емоцій викликали у гостей виступи маленьких кадетів-вихованців СЗШ № 30, «Кадетський вальс» у виконанні кадетів і панянок нікого не залишив байдужим.

На факультативному занятті духовного-морального спрямування в 2А класі «Азбука кадета» (вчитель початкових класів Єрьоміна О.І., СЗШ 30) другокласники працювали над створенням моделі щасливої сім’ї. Учні працювали в групах, у кожну групу були запрошені паняночки, які виступали як берегині роду. Учні досліджували історію своєї родини, створювали родинні дерева, доводили, що кожна родина у державі має однакові права і можливості. Заняття пройшло під гаслом: «Щаслива сім’я – багата Україна».

Урок за темою: «Чуйність – вміння торкнутися людської душі ледь помітним рухом доброго серця» відбувся у 1Б класі панянок (вчитель початкових класів Лиша О.В., СЗШ №30). Ігрова форма проведення дозволила дівчатам подорожувати до Королівства людяності у гості Феї Чуйності. На уроці панувала доброзичлива атмосфера. Дівчата створили Кущ Чуйності – оберіг, довівши, що світ врятує не тільки краса, а й ще доброта, чуйність, розуміння.

Урок християнської етики в 3А класі «Краса люблячого серця» (вчитель початкових класів, «старший учитель» Романченко Н.І., СЗШ №22) вразив присутніх своєю змістовністю та емоційністю. На уроці були присутні батьки, тому атмосфера була родинною. Діти розкрили поняття «доброта», «співчуття», «розуміння», «справедливість», визначили негативні якості характеру як зайвий багаж для люблячого серця, подарували гостям часточки радості і любові.

Урок християнської етики в 3Б класі «Заповіді Божі – життєвий дороговказ» (вчитель початкових класів Морозова Л.В., СЗШ №30) допоміг учням зрозуміти важливість Божого Закону в житті,  сприяв плеканню духовних цінностей та моральних чеснот. Школярі презентували колективний проект «Наше життя з Богом», посадили свій «сад любові» з моральних чеснот. Діти з учителем створили справжню духовну родину, завершивши заняття піснею-молитвою за Україну.

Великий духовний потенціал містив у собі урок християнської етики в 7А класі «Ікона Богородиці» (вчитель етики, «вчитель-методист» Чередниченко О.О., СЗШ №22). Групи «Мистецтвознавці», «Науковці», «Дослідники», «Історики» ділились своїми знаннями. Школярі продемонстрували свої сімейні реліквії – ікони, які з пошаною зберігаються у родинах як святині. Урок запам’ятався глибиною викладу матеріалу та серйозним підходом семикласників до проблем дослідження духовних святинь нашого народу.

На засіданні дискусійного клубу «Діалог» в 10 класі (вчитель історії, «вчитель-методист» Тулупова Р.Ф., СЗШ №29) учні сформували інтелектуально-емоційне ставлення до сутності проблеми, дали оцінку історичній ролі проблеми, дали оцінку історичній ролі козацтва в ХV-ХVІІ ст., пов’язаної з боротьбою за українську державність. Старшокласники проводили історичні паралелі та асоціації, відчували власну причетність до минулого, до створення сучасного та майбутнього.

Учасники семінару прийняли активну участь у рольовій грі «Батьківські збори» за темою «Щасливий дім як гавань для корабля» (вчитель зарубіжної літератури Кісточка В.В., СЗШ №22). Класний керівник довів, що тільки щаслива родина може виховати щасливих дітей. І дуже важливо, щоб школа і сім’я були спільниками у вихованні дітей, бо виростити справжніх громадян своєї країни дуже важливо.

Темі міжособистісних взаємин був присвячений фрагмент уроку спецкурсу «Кроки до порозуміння» в 10-11 класах (вчитель біології, «вчитель-методист» Тімофеєва Т.В., СЗШ №30). Заняття було проведено з елементами тренінгових методик. Учні проаналізували бар’єри, які існують у спілкуванні, замінили їх механізмами взаєморозуміння, розробили власні рекомендації, як від спілкування перейти до взаємодії. За допомогою технології «Фотоколаж» учні поділилися власними рецептами щастя, своїми бажаннями і мріями, створили уявний будинок духовних цінностей, які мають для них першочергове значення. Тема «Міжособистісні взаємини: від спілкування до взаємодії» дуже важлива для формування свідомості старшокласників та розвитку гармонійної особистості.

Важливі риси соціалізації особистості були розкриті під час проведення майстер-класу з курсу «Людина і світ» в 11 класі (вчитель історії Пацюк С.О.,СЗШ №38). Працюючи в групах, учасники семінару спроектували ситуації з фільмів у реальне життя та визначили засоби і методи впливу на особистість. Дискусію серед гостей викликало завдання щодо  визначення атмосфери в родинах різних типів (високорелігійній, авторитарній та з гіперопікою), знайшовши позитивні та негативні риси цих сімей. Учасники поділились власним досвідом та прийшли до висновку про необхідність жити у любові й злагоді.

Урок з курсу «Громадянська освіта» у 8 класі за темою: «Хто я?» (вчитель суспільствознавчих дисциплін, «старший учитель» Гончар О.П., СЗШ №20) допоміг учням зрозуміти сутність «Я» (для батьків, для учнів свого класу, для держави). Обговорення ситуацій відбувалося, спираючись на «Конвенцію прав дитини», Закону України «Про охорону дитинства».

Під час підведення підсумків семінару-практикуму учасникам були надані методичні рекомендації. Гості зазначили високий рівень підготовки обласного семінару, професіоналізм та майстерність педагогів м. Кам’янського у справі духовного виховання молоді.

Фото

Переглядів: 383 | Додав: SEP | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar