Головна » 2018 » Жовтень » 24 » Проект «Сприяння освіти»
11:42
Проект «Сприяння освіти»

ХХІ століття висуває нові вимоги до цілей, завдань, структури та змісту дошкільної  освіти України, що пояснюється глобалізаційними процесами, змінами ціннісних орієнтацій та світоглядних позицій, прагненням нашої країни інтегруватися до європейського простору.

Сприяння розвитку якості дошкільної та початкової освіти через всебічний розвиток дитини, зокрема компетентностей, необхідних для навчання упродовж життя та становлення педагога-фасилітатора, який прагне відійти від педагогіки копіювання, шаблонування, практики однієї правильної відповіді та нав’язування свого бачення дитині є метою проекту «Сприяння освіти», який  започатковано в 2010 році, після підписання Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та фондом the LEGO Foundation (королівство Данія). Україна стала п’ятою державою у світі, що приєдналися до Програми.

Географія проекту налічує 8 областей України, а саме: Київська, Житомирська, Вінницька, Запорізька, Львівська, Харківська, Дніпровська та Одеська. На сьогодні до проекту залучено 200 закладів освіти, серед яких 34 НВК та 164 ЗДО. Також фонд розпочав співпрацю з інститутами післядипломної педагогічної освіти, зокрема Запорізьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, де в навчальні програми професійного розвитку педагогів інтегруються модулі щодо практичних шляхів реалізації підходу «навчання через гру» у закладі освіти. На сьогодні до проекту залучено 75 тисяч дітей та 3 тисячі педагогів.

У рамках проекту Фонд забезпечує навчальні заклади ігровими наборами LEGO, проводить навчання педагогів та надає методичний супровід закладам. Ключовим у співпраці фонду та закладів є якість підготовки педагогів. Саме тому фонд має спілку українських тренерів, які пройшли навчання в Україні і Данії.

У 2015 році було випущено програму розвитку дитини від 2 до 6 років та методичні рекомендації «Безмежний світ гри з LEGO», що була схвалена для використання в дошкільних навчальних закладах (лист Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України). Програма є поєднанням українського досвіду в проекті та передових світових досліджень і практик у галузі дошкілля.

У 2014 році Інститутом інноваційних технологій та змісту освіти було проведено моніторингове дослідження ефективності впровадження проекту, яке показало позитивний вплив гри з LEGO, як ключової форми взаємодії педагога і дитини в рамках проекту, – на розвиток мовлення, мислення, вміння працювати в команді та комунікувати один з одним.

На сьогодні проект «Сприяння освіті» в Україні є одним з наймасштабніших та найглибинніших для the LEGO Foundation в цілому та одним з найперспективніших у портфоліо the LEGO Foundation.

23 жовтня м.Кам’янське  відвідали куратори проекту Оксана Рома і Олена Шуляк. Метою творчої зустрічі  було створення оптимальних умов для підвищення педагогічної майстерності педагогів, адже в умовах модернізації освіти сучасний педагог повинен використовувати у своїй роботі інновації, досконало володіти педагогічними технологіями.

Педагогічні колективи, учасники проекту «Сприяння освіти» зустрілись у навчально-виховному комплексі  №25 «Волошка» та ознайомились з досвідом роботи педагогічного колективу, який працює за принципами наступності та перспективності між дошкільною та початковою ланками освіти. Використання LEGO-технологій у роботі педагогів дозволяє підвищити якість і ефективність освіти, розширити творчі можливості, здійснює позитивний вплив на різні сторони психічного розвитку дітей.

Педагогічний колектив НВК №25 «Волошка» довів, що  за принципом розвиваючої освіти  LEGO-технології  сприяють розвитку не тільки дрібної моторики, а й розвитку мовної активності у дошкільнят. Особливість конструктивної діяльності полягає в тому, що вона, як і гра, відповідає інтересам і потребам дитини дошкільного віку. Вона дає можливість діяти з геометричними тілами, на практиці пізнавати їх колір, форму, величину, засвоювати правильні назви деталей, удосконалювати сприйняття просторових відносин. Ігрова форма занять сприяє розвитку у дітей пізнавального інтересу, дозволяє вберегти від зайвого дидактизму, стомлення, активізує часту зміну позицій.

Працюючи з конструктором, можна будувати моделі і при цьому навчатися, граючи і отримуючи задоволення. Коли придумуєш моделі сам, відчуваєш себе професійним інженером, механіком, будівельником або великим конструктором. І це здорово! Це дає повну свободу дій. Робота є жвавою і цікавою і відкриває абсолютно нові перспективи, де немає меж фантазії.

LEGO допомагає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити кінцевий результат своєї роботи.

Конструювання сприяє розвитку мислення, спритності, а також інтелекту, уяви та творчих задатків. Сприяє формуванню таких якостей, як уміння концентруватися, здатність співробітничати з партнером, і найголовніше - почуття впевненості в собі. Якщо з дитинства прагнути до пізнання - це перейде в уміння вчитися конструювання направлено і сприймати нове з великим інтересом.
Переглядів: 515 | Додав: SEP | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar