Головна » 2019 » Квітень » 12 » Робота творчої групи вихователів-методистів закладів дошкільної освіти над ІV (коригуючим) етапом обласної науково-методичної проблеми
11:37
Робота творчої групи вихователів-методистів закладів дошкільної освіти над ІV (коригуючим) етапом обласної науково-методичної проблеми

Проблема «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» – одна з найактуальніших у сучасній соціально-педагогічній науці, її вагомість підтверджується в державних освітянських документах, передусім у Національній доктрині освіти в Україні в ХХІ столітті. У цьому та інших документах підкреслюється, що ключовими концептуальними та ціннісними орієнтирами сучасної дошкільної освіти є соціальний розвиток особистості як суб’єкта культури, її самодетермінація в становленні спільності «дитина» – «соціум». У зв’язку з цим закладу дошкільної освіти відводиться особливе завдання – спільно з сім’єю стати провідною соціальною інституцією соціалізації, яка забезпечує запровадження соціально-педагогічного супроводу соціалізації особистості у дошкільному дитинстві, спрямовує на розвиток соціально та індивідуально значущих рис особистості та її успішне функціонування як суб’єкта власної життєдіяльності у суспільному довкіллі.

Розуміючи важливість соціалізації дитини дошкільного віку,  з метою покращення умов в закладах дошкільної освіти, надання психолого-педагогічної допомоги вихователям та іншим педагогічним працівникам дитячих садочків протягом 4 років в нашому місті працювала творча група вихователів-методистів, яка розробила показники соціального розвитку дітей різних вікових груп, систематизувала науково-теоретичну інформацію з даного питання, створила цикл психолого-педагогічних рекомендацій, освітніх проектів, інтегрованих занять для успішної соціалізації кожного вихованця закладів дошкільної освіти міста.

Робота на ІV (коригуючому) етапі включала аналіз і корекцію накопиченого педагогічного досвіду, визначення його основних ідей для широкого впровадження, аналіз матеріалів попередніх результатів діагностики рівня розвитку соціальних компетенцій дошкільників, узагальнення досвіду роботи педагогічних колективів та представлення на міських методичних заходах.

Підсумовуючи роботу на ІVетапі необхідно акцентувати на практичне доведення педагогів закладів дошкільної освіти, що успішна соціалізація дітей дошкільного віку у просторі дитячої субкультури можлива за таких умов:

  • збагачення соціальних уявлень дітей через застосування системи творчих завдань;
  • забезпечення розвивального середовища для особистісного зростання дитини в суспільних стосунках з однолітками та дорослими;
  • організація спільної з продуктивної та ігрової діяльності для набуття дітьми соціального досвіду та соціально-комунікативних умінь.
Отже, успішний процес соціалізації дитини дошкільного віку як цілеспрямована і систематична робота педагогічного колективу можливий на основі такої моделі, що сприяє усвідомленню всіх її складових та дає змогу керувати соціальною ситуацією розвитку дитини в освітньому просторі закладу дошкільної освіти.
Переглядів: 298 | Додав: SEP | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar