Головна » Статті » Центр практичної психології і соціальної роботи

Міський семінар-практикум соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти

Кожна дитина – проект світу і  несе вона в собі особливу місію. У цих глибоких за змістом словах закладено суть педагогіки життєтворчості ХХІ ст. Проектуючи творчо своє життя, розробляючи і здійснюючи індивідуальний життєвий сце­нарій, особистість опановує не лише необхідні знання, але й компетентність, зрештою, може, найвище мистецтво – мистецтво жити.

Саме питання  розвитку життєвих компетентностейучнів стало ключовим під час проведення міського семінару-практикуму  соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти м. Кам’янського.

19 квітня на базі НВК№ 3 (директор Нагай Л.В.), одного з найпотужніших за кількістю вихованців та складом педагогічного колективу закладу освіти, проведено міський семінар соціальних педагогів на тему «Розвиток життєвих компетентностей учнів як основа активної життєвої позиції учнів».

Відкриваючи семінар, Мунтян В.О., психолог – методист ІРЦ «Сузір’я», акцентувала увагу учасників семінару-практикуму на актуальність  теми

«Життєстійкість як ресурс подолання ситуації невизначеності», підкреслила, що життєстійкість можна і треба розвивати, і  тоді буде легше зустрічатися з новими випробуваннями.

Директор закладу Нагай Л.В.презентувала учасникам семінару соціально-педагогічний проект «Доброград» – школа життєвого успіху», змістовно та концептуально познайомила з  принципами та моделлю  роботи закладу щодо реалізації даного проекту, який є траєкторією формування життєвих компетентностей учнів закладу,  основою  співпраці усіх його учасників: вихованців, педагогів, батьківської громадськості.

На фоні мультимедійної презентації, використовуючи вправу «Валіза»,  соціальний педагог Ласточкіна В.Р. цікаво і змістовно розповіла про своє становлення як соціального педагога, довела присутнім, що дійсно, життя прекрасне, коли створюєш його сам.

Лідери учнівського самоврядування під час проведення презентаційного меседжу «Мріємо! Діємо! Рухаємося вперед!» із захопленням, теплими словами розповіли  про навчальний заклад,   творчих вчителів та талановитих учнів, про традиції  закладу.

Під час проведення методично-практичного модулю учасники семінару мали можливість познайомитися з досвідом роботи закладу щодо соціалізації дітей з особливими освітніми потребами. Дефектолог Левченко О.І.  у своєму виступі  зазначила, що  у закладі створені умови не тільки для  навчання і розвитку дітей з особливими освітніми потребами, але й для корекції та унормування особистісних властивостей, що, в першу чергу, сприяє соціалізації  дітей, засвоєнню норм і правил поведінки, притаманних звичайному середовищу. У співпраці з асистентом вчителя Чорною А.В., дефектолог познайомила присутніх з діловою грою «Я і світ».

Практичний психолог  Солодовнікова С.В. під час проведення психологічної студії  зосередила увагу  соціальних педагогів  на резилієнс, розглянула основні принципи психічного здоров’я та психосоціальної підтримки, а також різні форми інтервенцій залежно від впливу надзвичайних ситуацій на людину.

Осередком національної самоідентифікації особистості,  в закладі є  музей етнографії та українського народного побуту, виставкова зала української вишивки. Це – осередок освіти і виховання, який сприяє формуванню у молодого покоління національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, забезпеченню духовної єдності поколінь. Цікава  оглядова екскурсія, емоційна розповідь про історію створення музею  та виставкової зали позитивно вплинули на учасників семінару.

Наступним етапом роботи семінару  став виступ соціального педагога Ласточкіної В.Р. на тему «Життєстійкість як метод підвищення стійкості до стресу у підлітків, що перебувають в соціально-небезпечному положенні». Використовуючи скрайбінг-презентацію, Ласточкіна В.Р. розкрила поняття життєстійкість – одного із ключових параметрів індивідуальної здатності до зрілих іскладних форм саморегуляції; акцентувала увагу на компонентах життєстійкості, підкреслила, що  компоненти життєстійкості розвиваються в дитинстві і частково в підлітковому віці. Для розвитку компонента участі принципово важливо прийняття та підтримка, любов і схвалення з боку батьків. Для розвитку компонента контролю важлива підтримка ініціативи дитини, її прагнення справлятися із все складнішими завданнями на межі своїх можливостей. Для розвитку прийняття ризику важливо багатство вражень, мінливість і неоднорідність середовища. Після  скрайбінг-презентації Ласточкіна В.Р. запропонувала  ознайомитися з бланком Тесту життєстійкості  С. Мадді в адаптації Д. Леонтьєва.

 Підвищенню професійної компетентності соціальних педагогів спряла робота у фокус-групах. Модератори груп Задьора Т.Г. Кремень Т.М. , заступники директора з НВР, Солодовнікова С.В., практичний психолог, Ласточкіна В.Р., соціальний педагог, запропонували учасникам семінару познайомитися з технологіями розвитку здоров’язберігаючих технологій, ігровими технологіями, активними формами та методами професійної орієнтації учнів, особливостями проведення тренінгу як форми розвитку комунікативної компетентності учнів.

«Емоційною крапкою» семінару став виступ театру-студії «Долоні», який запросив гостей закладу  переглянути виставу «Дім мого серця». Юні актори театру довели, що кожна дитина має шанс стати, творчою особистістю, що саме через театральну творчість можна пізнати життя і вчитися  життєздійсненню.

Під час рефлексії учасники  семінару-практикуму відзначили високий рівень проведення методичного заходу, командну роботу  колективу НВК№3. Семінар-практикум сприяв підвищенню професійної компетентності соціальних педагогів.
Категорія: Центр практичної психології і соціальної роботи | Додав: SEP (25.04.2018)
Переглядів: 92 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar